Cada Hotel està subjecte a una severa inspecció per part de l’inspector més exigent de tots: el Client.
Segons estudis recents, els viatgers que repeteixen com a clients a un Hotel depenen, en gran mesura, de la forma com les instal·lacions van passar les proves de neteja en les diferents zones:
Procediment de neteja dels passadissos dels hotels:
- Els passadissos requereixen atenció constant (és una zona de pas i ha d’estar perfecte)
- La neteja a fons ha de realitzar-se durant la nit, que és quan menys moviment hi ha.
- Cal treure la pols a les rajoles del terra amb pals de fregar especials
- Fregar el terra per eliminar els vessaments i la brutícia superficial
- Encerar els sòls amb la màquina enceradora
- Aspirar amb cura les zones amb catifes i prestar atenció a cantonades i vores
- Netejar les taques de catifes a les zones que es cregui necessari
- Les catifes s’han de netejar periòdicament amb xampú o retirar-les
- Aspirar tot el mobiliari
- Netejar el mobiliari de pell i de vinil amb un drap humit especial
- Netejar les parts superiors de les taules
- Netejar les bases de les taules amb un drap humit i donar-los brillantor
- Netejar i desinfectar la font de l’aigua regularment
- Netejar i desinfectar els telèfons públics
- Treure la pols i netejar totes les superfícies horitzontals
- Netejar els estands d’exposició i els muntants i després donar-los brillantor
- Buidar les papereres i canviar els revestiments quan es consideri necessari
- Netejar les empremtes dactilars dels interruptors, marcs de portes, finestres i les parets
- Netejar les estores de l’entrada
- Netejar i abrillantar les plaques amb noms situades a l’exterior de les sales de reunions i dels salons
Procediment de neteja als restaurants i salons dels hotels:
- Aspirar les catifes/moquetes movent els mobles
- Netejar les taques de la moqueta quan sigui necessari
- Fregar la pista de ball i donar-li brillantor, realitzar un nou acabat si es creu oportú
- Aspirar els mobles i cabines
- Examinar la base de la moqueta / catifa o la barana de coure per detectar goma de mastegar i brutícia
- Inspeccionar i aspirar amb regularitat les parets entapissades
- Buidar les papereres
- Examinar les plantes
- Eliminar les empremtes dactilars de tots els senyals i superfícies de vidre
- Treure la pols, fregar les zones de rajoles
- Netejar amb xampú les zones moqueta o amb catifes
- Treure la pols a les cadires i bases de les taules
Procediment de neteja als lavabos públics dels hotels:
- Netejar i desinfectar les superfícies de porcellana
- Netejar i donar brillantor als accessoris de crom
- Netejar i desinfectar els lavabos així com les tasses del WC
- Netejar els miralls
- Buidar les papereres
- Netejar les taques dels envans metàl·lics amb un drap humit
- Fregar el terra
- Netejar les portes, marcs, ampits, interruptors, plaques per empènyer les portes, plaques per obrir amb el peu
- Reposar tovallons, tovalloles i sabó
Procediment de neteja als vestíbuls dels hotels:
- Aspirar les catifes
- Treure la pols de les pantalles de TV
- Treure la pols i eliminar les empremtes dactilars dels muntants, estands d’exposició i llums decoratives
- Inspeccionar les plantes i testos
- Treure la pols i netejar les parets quan sigui necessari
Procediments de neteja a les habitacions dels hotels:
- El treball s’ha d’iniciar a la cambra de bany
- Netejar el lavabo a fons
- Netejar la tapa i el seient per tots dos costats
- Examinar els ganxos de la cortina de la dutxa
- Netejar la cortina de la dutxa per ambdós costats
- Netejar les rajoles de la cambra de bany diàriament
- Rentar i assecar completament les saboneres
- Netejar els accessoris de la dutxa o de la banyera, prestant atenció especial a la part superior de la dutxa
- Netejar el tovalloler i les lleixes
- Posar més tissues facials
- Canviar els vasos
- Verificar la llum de calor
- Netejar la placa de l’interruptor
- Netejar la porta de la cambra de bany per ambdós costats
- Rentar i assecar la prestatgeria del tocador
- Assecar i netejar el tap del lavabo
- Netejar el mirall començant des de la part superior
- Inspeccionar i canviar els tovallons quan sigui necessari
- Posar tovalloles netes
- Canviar les bombetes foses
- Fregar el terra
- Fer els llits amb roba neta i planxada
- Treure la pols de tota l’habitació
- Examinar calaixos i armaris
- Aspirar les catifes / moquetes
- Al finalitzar la feina, buidar l’aspirador i reposar els productes que s’hagin acabat a la carreta de fregar
Font: fitxa tècnica ITEL
Aquests són els procediments que Servinet, empresa de neteja industrial i de serveis de neteja a hotels , aplica al seu treball diari.
Donem servei de neteja d’hostaleria a Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona.